4. marts 2012

George R. R. Martin - A Storm of Swords

George R. R. Martin
A Storm of Swords (3. del af serien A Song of Ice & Fire)
Bantam Books
1177 sider
23. dec-3. mar

Der er ikke andet at sige end at George R. R. Martin endnu en gang har formået at skrive en fantastisk roman. A Storm of Swords er fortsættelsen af A Game of Thrones og A Clash of Kings, og jeg synes, at historien når nye højder i denne bog. Det er overraskelse på overraskelse bogen igennem, og man er helt blown away. Jeg er i hvert fald, selvom det desværre har taget mig nogle måneder at få den læst. Det er i hvert fald ikke romanens skyld - der er bare nogen gange hvor jeg ikke har så meget overskud til at læse, og samtidig er der de seneste måneder sket en hel del på arbejdsfronten, som også har påvirket min tid til at læse og tid til at fordybe mig i gode romaner. Forhåbentligt bliver det snart bedre!

Der er kun en ting at sige; Læs den!

Og snart kaster jeg mig også over bog 4. Jeg tror dog lige at jeg har behov for lidt letlæst litteratur inden jeg igen kaster mig over George R. R. Martin. Og samtidig er der jo også kun to dele tilbage af serien, som er udgivet (det er planen at der skal komme to yderligere, så serien ender ud på syv bind i alt). Jeg har det sådan, at jeg gerne vil have bøgerne skal vare så længe som muligt, og samtidig vil jeg bare læse mere og mere for at finde ud af, hvad der sker. Og alligevel ved jeg også, at jeg ikke vil kunne få en afslutning på serien her og nu, fordi der stadig er to bøger, der mangler at blive skrevet.

Så jeg er lidt splittet, og samtidig tænker jeg, at det bare er om at læse dem, fordi der jo hele tiden kommer nye og spændende romaner på gaden, eller man får øjnene op for noget, der er udgivet for flere/mange år siden, som også er rigtig spændende.

En serie jeg ser frem til at læse i fremtiden er Knausgårds Min kamp. Jeg har besluttet at kaste mig ud i at læse dem på norsk, og jeg har netop fået købt de sidste tre bind jeg manglende, så der er også omkring de 3500 sider, der venter på at blive læst.

Manglende læsestof ender jeg i hvert fald aldrig ud i!

2 kommentarer:

milroesen sagde ...

Sjovt, jeg tror også Knausgaard skal være mit næste store projekt, når jeg er færdig med Game of Thrones.

Eller jeg skal nok lige have læst 1Q84 først...men den er jo nærmest en lille bog i forhold til de andre :)

Mia sagde ...

Jeg har helt bestemt også 1Q84 på læselisten. Jeg har dog kun den engelske udgave liggende, fordi jeg fortsat har været lidt for nærig til at anskaffe den danske, og fordi jeg helst ville have alle tre bind med det samme. En stor roman som jeg virkelig glæder mig til at læse, men ja, den er lille sammenlignet med Knausgård og Game of Thrones.